​Premiär för nordisk borrmässa!

​Premiär för nordisk borrmässa!

För första gången samlas den nordiska borrbranschen på en egen marknadsplats för nya affärer och kunskapsutbyten. Den 6-7 maj är det premiär för Elmia NordDrill i Jönköping – mässan med allt om och för borrning.

– Mässan ger en utmärkt möjlighet att visa upp de saker som vi arbetar med i Norden, en god chans att stärka samarbetet länderna emellan och knyta nya affärskontakter, säger Christian Christiansen, ordförande för Foreningen af Danske Brøndborere.

Elmia NordDrill planeras i nära samarbete med alla de nordiska branschorganisationerna, med syftet att tillsammans skapa en givande och lönande marknadsplats för alla parter både för affärer och för kunskapsspridande.

Samverkan för branschen

Mässan innehåller en utomhusdel för maskindemonstrationer och en utställningsdel inomhus. Det kommer också att arrangeras seminarier och andra forum för idéer och diskussioner. Elmia NordDrill blir samlingsplatsen för nyheter, kunskap och affärer – allt för borrbranschen i Norden.

– Här finns hela Nordens know-how samlat. Dessutom pågår en globalisering och de geografiska avstånden minskar stadigt i betydelse. Det som för bara några år sedan ansågs vara långa avstånd är inget avstånd alls idag, säger Einar Østhassel, sektionschef Resurs och Miljö, Maskinentreprenørenes Forbund, Norge.

Bred besökarbransch

– All samverkan är mycket viktig för att branschen ska utvecklas. Elmia NordDrill handlar om att stärka samarbetet mellan de nordiska länderna. Det blir en plattform för att arbeta tillsammans för att utbyta erfarenheter och att lära av varandra, säger Eine Järvinen, vd för Poratek, Finland.

Elmia NordDrill vänder sig till alla discipliner inom den nordiska borrbranschen – borrentreprenörer, kommunala tjänstemän, bygg- och anläggningsföretag, geotekniker och konsulter inom mätning, vatten och geoteknik – alla som på olika sätt är intresserade av produkter och tjänster med anknytning till borrbranschen.

För mer information kontakta Stefan Carlsson, mässansvarig för NordDrill, tel: 036-15 21 33

Elmia NordDrill arrangeras i samarbete med de nordiska branschorganisationerna Foreningen af Danske Brøndborere, Maskinentreprenørenes Forbund, Poratek, Avanti, Geotec och FAB.