Pressinbjudan till Elmia Garden

Pressinbjudan till Elmia Garden

Den 24-26 september går mässorna Elmia Garden och Elmia Park i Jönköping. Årets stora branschträff för alla som arbetar inom trädgård och park. Media hälsas varmt välkomna.

Pressackreditering och presslunch
Pressackreditera dig här. Lämna meddelande om du avser att besöka en eller båda mässorna. 24 september bjuder vi på en presslunch. Du anmäler dig till lunchen via pressackrediteringen. Lunchen äger rum vid Scenen Växa, i hall B, Elmia Park.

Ett axplock från mässan Elmia Garden
Mötesplatsen för branschen som levererar växtmaterial, odlingstekniker, krukor, trädgårdsdekorationer eller andra produkter eller tjänster till kunder inom den gröna näringen. Elmia Garden lockar i år 120 utställare.

• Elmia Garden Trends 2020 presenteras
    Elmia Garden Trends är en exklusiv presentation av vad som kommer att prägla branschen under nästkommande år. Under mässan visas tre tydliga trender med tillhörande växtförslag, färgval och inspirationsbilder.
  • Flower Grand Prix
    Tävlingen för blomsterbinderi pågår den 24 september klockan 10-17 i C-hallen. Tävlingsledare är Nicklas Jensen.
  • Seminarieprogram
    Elmia Garden har seminarieprogram under alla tre dagar. Kunskap, inspiration och nyheter med talare som Jan Rundgren, Hanna Schagerlöv, Rebecca Strömblad, Fredrik Larsson, Malin Hidesäter, James Chadwick, John Taylor, Leif Blomqvist med flera.

Ett axplock från mässan Elmia Park

Elmia Park är en mötesplats för grönare ytor i stadsmiljö. Här möts över 170 utställare som visar sina nyheter inom parkmöbler, lekplatser, grönyteskötsel, motionsanläggningar och växtområdet. På utomhusområdet demonstreras maskinnyheter och inomhus finns flera inspirationsmiljöer där besökarna kan testa lek- och sportutrustning. På mässan kan du uppleva tre teman; Anlägga, Växa och Attrahera. Det finns en scen för varje tema. Det finns också ytor med verkliga case som; High Line New York, Gardens by the bay, Singapore och utegym.

• Seminarier golf och fotbollsarenor
    I samarbete med SGA arrangerar vi seminarier inom golf- och fotbollsarenor med bland annat ämnen som ledarskap i en digitaliserad värld och hur man bekämpar snömögel.
  • Konferensen Urban Green Talk
    Den 24 september, samlas beslutsfatttarre och förvaltare för att ta del av innovativa och hållbara lösningar för gröna ytor i stadsmiljöer. Här kan du lyssna till föreläsare som Jan Christian Vestre, VD Vestre, Markus Paulsson, projektledare Lunds kommun och Ann-Mari Fransson, forskare SLU, Martin Allik, landskapsarkitekt LAR/MSA på Mareld landskapsarkitekter i Göteborg med flera. De delar med sig av framtidstankar samt nedslag ur pågående projekt.

Elmia AB är ett av Nordens ledande mässföretag och arrangerar årligen olika mässor inom en rad affärsområden, inklusive konferenser och kongresser.