Pressinbjudan: Välkommen till Elmia Park!

Pressinbjudan: Välkommen till Elmia Park!

Gräsplaner i UEFA-standard, lättskötta planteringar för offentliga miljöer och korandet av Sveriges finaste och mest inspirerande park – mycket står på programmet när Elmia Park bjuder in till den största svenska mässan för grönytebranschen den 22-24 september.

Elmia Park är mässan med fokus på de gröna värdena, en mötesplats för alla som på olika sätt arbetar med utemiljöer – planering, anläggning och skötsel av gröna ytor i bostadsområden, parker, kyrkogårdar och inte minst golfbanor och fotbollsplaner. Branschens ledande leverantörer visar upp sina nyheter både inomhus och utomhus.

Ta del av nyheter och kunskap på de många seminarier som hålls i samarbete med SGA, Swedish Greenkeepers Association, och SGF, Svenska Golfförbundet. Experterna på gräsplaner för golf och fotboll berättar bland annat om renovering av greenområden, kontroll av svampar och sjukdomar som kan påverka gräset, golfbanearkitektur och trender och nytt inom banskötsel.

Odling i sand

På scen blir det bland annat debatt om förtätningen av städer och kampen om utrymmet. Det blir också seminarium om till exempel lättskötta planteringar genom odling i sand och den växande trenden med gröna tak. Nytt för i år på Elmia Park är specialvisningen av Gröna Innovationer, där flera utställare tillsammans visar upp de senaste nyheterna inom grönyteskötsel och miljö.

Missa inte heller prisutdelningen till landets finaste och mest inspirerande park! Elmia Park Inspira är tävlingen som syftar till att lyfta fram våra vackra svenska parker och inspirera till fler besök. Priset är instiftat av Elmia och delas i år ut för andra gången. De tävlande parkerna finns i Lund, Sävsjö, Partille, Kumla, Nybro, Borlänge och Jönköping. Prisutdelningen sker på scen i Lobby Nord torsdagen den 24 september kl. 14.00, med pressträff direkt efteråt i mässans presscenter.

Elmia Park arrangeras i år tillsammans med Elmia Fastighet och Elmia Städ – tre mässor blir en med över 300 utställare och samma tankar om att skapa en hållbar stad.

Välkommen till årets största händelse för alla inom grönytebranschen!

Ackreditera dig till Elmia Park och pressträffen för Elmia Park Inspira här: http://www.elmia.se/park/For-press/Pressackreditering/

Läs mer om Elmia Park och mässans scen- och seminarieprogram här: http://www.elmia.se/park/

För mer information om Elmia Park kontakta Maria Lindsäth, mässansvarig, tel: 036-15 22 28