Rafflande jämnt i Equality Line Children Final

Pressmeddelande   •   Okt 30, 2016 16:20 CET

Julie Carlberg och Elegance CC tog hem vinsten efter en hård omhoppning. Foto: Haide Westring.

Equality Children Final avgjordes inför slutsålda läktare under sista dagen på Elmia Scandinavian Horse Show. I startfältet fanns sex ponnyekipage och fem hästekipage som hoppade en bana på 1.10m/1.20m. Tävlingen för hästekipage avgjordes efter en rafflande omhoppning.

I dagens omgång i kategori D kammade Wilma Hector hem andraplatsen med ponnyn Sam, knappt en sekund efter vinnaren. Philip Switzer red den snabbaste felfria rundan tillsammans med Torisca och blev därmed det vinnande ponnyekipaget.

Dagens tävling med hästekipage avgjordes efter en grundomgång och omhoppning. De två som hade bäst resultat i gårdagens kval var också de som återstod till omhoppningen. Julie Carlberg från Häggeby Sportryttarförening och Beata Hermelin från Flyinge Ryttarförening, var båda felfria i grundomgången. Tävlingen avgjordes efter en hård omhoppning där Beata Hermelin och hästen VDL Titanic fick se sig besegrade av Julie Carlberg och Elegance CC med endast två hundradelar.

– Det var jättekul att rida i arenan, det var väldigt spänt innan men jag och min häst hittade varandra, säger Julie Carlberg.

Finalen presenterades av Equality Line.

Kommentarer (0)