Sveriges ledande jaktmässa avslutas med siktet rätt inställt!

Sveriges ledande jaktmässa avslutas med siktet rätt inställt!

En härlig och positiv känsla avslutade tre intensiva mässdagar på Elmia Game Fair. Med många produktnyheter och 100% fokus på jakt befäster vi Elmia Game Fair som Sveriges ledande jaktmässa med alla stora leverantörer på plats.

Flera nyheter lanserades inför årets mässa som alla har tagits emot väldigt positivt. Tusentals personer har testat mörkersikten och värmekameror i vår mörkerhall och vårt utökade skytte gjorde succé och utställarna har haft hektiska dagar och intresset för jakt har aldrig varit större. Känslan från både besökare och utställare dessa intensiva dagar för jaktsverige är mycket positiv.

Satsningen med Sveriges största influencers inomjakt på plats i ”Media Corner by Swedish Venatrix” skapade stort intresse. Bland gästerna återfanns Interjakt Channels Jens Eriksson, storjägaren från Täxan Jaktkunskap, Jaktpuls, Skitjakt, Jaktsnack, Vildmarken, Jaguarmagasinet, MyOutdoorTV och många fler.

Mässans tre scener var välbesökta. Ämnen som hur man bygger sin slaktbod, hur man lyckas i sin vildsvinsjakt och behandling av fältskadade hundar väckte stort intresse och årets matinspiratör Alexandra Zazzi bjöd på eftertraktad mat från skogens skafferi.

På mässan märktes även ett ökat intresse för jakthundar, vilket även avspeglades i besökarantalet under deras scenprogram och uppvisningar.

Full aktivitet på utomhusområdet

Skjutbana, vildsvinshägn, konstgryt och apporteringsbanor samt olika tävlingar och uppvisningar från jaktklubbarna skapade full aktivitet på utomhusområdet. Fler skyttestationer än någonsin tidigare erbjöd skytte för hagel och kulskytte klass 1 med alla stora varumärken för både vapen och optik och ljuddämpare. Världsmästaren Raniero Testa tangerade i hård vind återigen sitt världsrekord, två gånger om med läktarna fullsatta till sista man.

- Det är roligt att våra förändringar och nyheter har mottagits så positivt samt att så många yngre jägare har hittat till Elmia Game Fair. Det är också såklart otroligt viktigt att vi har positionerat mässan än mer och ökat vårt besökarantal. Nu ser vi redan nu fram emot nästa Elmia Game Fair 2021 och jobbar på att vidareutveckla mässan ytterligare, säger Jonas Bentving, mässansvarig för Elmia Game Fair.

18 441 besökte årets Elmia Game Fair.