Årets julklapp 2016 hos ELON – spiralizern

EEL AB med kedjorna ELON och Elkedjan presenterar årets julklapp 2016: spiralizern. En grönsakssvarv som gör det enklare och roligare att äta lite nyttigare.

Lagom till julhandeln har EEL:s produkt- och kategoriavdelning tillsammans med ELON och Elkedjan tagit hjälp av HUI:s kriterier för Årets julklapp och konstaterat att spiralizern – en elektrisk grönsakssvarv - är värd att lyftas.

Allt fler intresserar sig för att laga mer vegetarisk mat”, säger EELs försäljningschef Martin Solin. ”Det, i kombination med en stark hälsotrend, gör att vi ser att en produkt som spiralizern ligger helt rätt i tiden.”

Spiralizern funkar perfekt för att göra snygga och roliga grönsakspiraler – något som kan engagera fler familjemedlemmar i matlagningen. Den är ett bra hjälpmedel för dem som vill dra ned på kolhydrater genom att exempelvis ersätta pastan med grönsaksspagetti.

Att kunna variera matlagningen och enklare få fram bra, nyttig mat är något vi gärna ser till att lyfta,” säger Solin. ”Vi ser att allt fler av våra leverantörer har spiralizers i sitt sortiment och vi tror starkt på att det här är en produkt som kan glädja många – en perfekt julklapp!

Både ELON och Elkedjan kommer att lyfta spiralizern under tiden fram till jul med bra erbjudanden och goda recept.