ELON fortsätter växa - öppnar sin andra butik i Jönköping

ELON öppnar sin andra butik i Jönköping. Den ligger i det expansiva handelsområdet Solås och ska fokusera på vitvaror och småel.

– Med två butiker i Jönköping kan vi möta såväl konsument- som proffsmarknaden, säger ELON-handlaren Tommy Svensson, som räknar med att nyanställa fem till sju personer.

Premiären för den nybyggda butiken sker idag torsdag och Tommy Svensson ser fram emot att möta en ny kundgrupp. Han menar att förutsättningarna i området är goda och att den nya butiken ska göra avtryck i hela Jönköpingsregionen.

– Besöksstatistiken visar att det är en stor mängd inåkande kunder från orter utanför Jönköping, fredag till söndag. Det är ett behov vi kommer att möta, säger Tommy Svensson.

Med generösa öppettider – sju dagar i veckan – ska ELON och övriga företag i Solåsområdet locka kunder.

ELONs butik på Kämpevägen, kommer att fortsätta som tidigare men nu med en tydlig inriktning mot fastighetsägare. Fokus för ELON i Solås kommer att ligga på vitvaror och småel. Antalet anställda är fem till sju personer och butikens totala yta ligger på ungefär 700 kvm.

- Vi har lagt en rejäl mediamatta med närvaro i TV, radio, egna utskick och annonser, säger Tommy Svensson. Vi tror verkligen på vår nya butik och kommer sätta avtryck i hela Jönköpingsregionen.

ELON i Solås är Tommy Svenssons femte ELON-butik, förutom de två i Jönköping driver han även ELON – Carlssons i Växjö, Kalmar och Nybro.