​ELON öppnar ny butik i Valbo köpcentrum – sju nya jobb i Gävle

Fredagen den 28 oktober slår portarna upp för en helt ny ELON-butik i Gävle. I Valbo handelsområde med en butiksyta på 480 m2 kommer kunderna att möta en inspirerande butik fylld med vitvaror, småel, vinavdelning och köksutställningar.

Vi vill att våra kunder ska känna sig som hemma i vår butik”, säger Daniel Erlandsson, VD för Din ELON Butik AB med totalt tolv butiker i Dalarna, Västmanland, Hälsingland och Gästrikland. ”Vi har byggt upp ett flertal fina miljöer som jag verkligen hoppas kommer inspirera.”

Ägarna har under flera år letat efter ett bra läge i Gävle och när möjligheten till lokalen i handelsområdet Valbo dök upp kändes det som ett självklart läge. Något som ELON Elkedjan Logistics konceptchef Jimmy Sander håller med om:

Gävle och just handelsområdet Valbo känns helt rätt”, säger Sander. ”ELON nyöppnar i höst en mängd butiker men det är extra roligt att kunna se en helt ny etablering på en ort där det finns stor potential.”

Butiken har i nuläget sju heltidsanställda, däribland två installatörer som kommer att sköta installationer sju dagar i veckan.

Vi försöker att jobba med heltidstjänster i mesta möjliga mån”, säger Daniel Erlandsson. ”Av respekt för såväl både vår personal och våra kunder. Att kunna ha ett heltidsjobb ger en större möjlighet att kunna fokusera på arbetet och kunden lika väl som det ger en kontinuitet och igenkänning av vilka vi är hos våra kunder.”