Elon stärker på nätet – ökar försäljning med 44 procent

Elon, ledande inom hemelektronik, stärker sin försäljning på nätet och ökar den under 2018 med 44 procent, jämfört med föregående år. Ökningen är ett resultat av en tydlig satsning från företaget med ny expertis, optimerad sajt och smartare kampanjer.

”Vi har tidigare under hösten offentliggjort vår vision om att bli ledande inom e-handel och siffrorna för helåret visar att vi är på god väg,” säger Stefan Lebrot, vd på Elon. ”Vi har jobbat hårt med att utveckla köpupplevelsen på nätet, något som kunderna har belönat.”

Mer besökare och konverteringar

Utöver de ökade försäljningssiffrorna har Elon också ökat antalet besökare till elon.se under 2018 med 30 procent och ökat konverteringsgraden med 58 procent.

”Siffrorna visar att vi skapat snabbare, tryggare och mer smidiga köpprocesser på nätet,” säger Jakob Dahlner, e-handelsansvarig på Elon. ”Vårt nya e-handelsteam har också satsat mycket på att optimera vår sajt och skapa smartare kampanjer.”

Butiker och nätet tillsammans

För Elon så innebär ökningen ett kvitto på att satsningen att förena styrkan i de över 350 fysiska butikerna runt om i landet och dess kompetenta butiksmedarbetare med en attraktiv e-handelsplattform och affärsmodell fungerat väl.

”Bra värde för pengarna, leveranstider och kundservice är grunden för allt och under 2019 kommer vi att fortsätta resan med många spännande projekt både på nätet och i butik, för att förena det bästa av två världar,” säger Stefan Lebrot.

Jakob Dahlner
E-commerce Manager