Elon vinner jätteavtal med allmännyttan

Nu står det klart att Elon vunnit fastighetsbranschens största affär, gällande installation och service av vitvaror till de kommunala bostadsbolagen. Avtalet är på två år, med möjlighet till förlängning i ytterligare två år. En viktig konkurrensfördel för Elon är närvaron i hela landet, med över 350 butiker och ett rikstäckande nätverk av installatörer.

”Elon har en unik närvaro i hela Sverige och vi har kunniga och serviceinriktade medarbetare med lång erfarenhet,” säger Jessica Söderlindh på Elon. ”Den här typen av tjänster kompletterar våra butiker på ett bra sätt, genom att stärka vår närvaro i det omkringliggande samhället.”

850 000 lägenheter

Det är Husbyggnadsvaror HBV Förening som genomfört den offentliga upphandlingen av installation och service av vitvaror hos de kommunala bostadsbolagen i Sverige. Husbyggnadsvaror HBV är en medlemsägd inköpsförening med 352 medlemmar, framför allt allmännyttiga bostadsföretag men även flera kommuner, som tillsammans förvaltar cirka 850 000 lägenheter.

”De kommunala bostadsbolagen har en otroligt viktig roll i samhället och har behov av partners som delar deras engagemang och vision,” säger Jessica Söderlindh på Elon. ”Våra medarbetare är vana vid att hjälpa människor i vardagen och nu får vi en möjlighet att nå ut med vår expertis till en stor del av Sveriges befolkning.”

Stolta medarbetare

Elon har utvecklats starkt det senaste året, med flera nya partnerskap och utveckling av tjänster. Målet är att bli ännu mer relevanta i svenskarnas vardag. Det nya avtalet är ett viktigt led i den utvecklingen.

”Vi verkar på en marknad som är i ständig förändring och vi lägger stort fokus på att ständigt utveckla våra tjänster och hitta nya sätt att nå ut med vår expertis,” säger VD Stefan Lebrot på Elon. ”Många medarbetare har redan hört av sig och berättat hur stolta de är över att vi fått detta hedersuppdrag.”

Stefan Lebrot, CEO Elon Group
Direct: +46 (0) 10-220 41 46 SMS: +46 (0) 76 76 263 29
stefan.lebrot@elongroup.se

Jessica Söderlindh, Affärsområdesansvarig B2B ElonGroup
Tel + 46 10 220 41 52
Mob +46 72 402 60 16
jessica.soderlindh@elongroup.se

Elon är ett ledande företag för den frivilliga fackhandeln inom hemprodukter, och som finns i de nordiska länderna Sverige, Norge, Danmark, Finland och Island. I Sverige finns idag ca 350 Elon-butiker. Elons fokus ligger på vitvaror och andra hushållsprodukter som gör kundens vardag lite enklare. Elon finns med kunskap och service på en ort nära kunden, men valet att handla på Elons hemsida och att få varan hemlevererad – eller själv hämta ut i närmaste butik - finns även. Butiken kan också vara behjälplig med bortforsling av kundens gamla vitvara och hjälpa till med installation av den nya produkten.