ELONs webbplats lanseras med ny film

Nu släpper vitvarukedjan ELON den senaste filmen i sin Sverige-svit. Filmen är skapad av kommunikationsbyrån Svensson och regisserad av Måns Herngren och denna gång är det Göteborg som står som värd. Syftet med filmen är att uppmärksamma ELONs nya webbplats, www.elon.se.

– Sedan två år har vi regionala egenheter som ramverk i kommunikationen för ELON, säger Filip Lindquist, Art Director på Svensson. I den här filmen tar vi avstamp i två generationer Göteborgare; stereotyp knegarfarsa och dotter med lite olika syn på nymodigheter. Filmen spelade vi in för ett år sedan men det känns som om den lanseras i helt rätt tidpunkt nu när klassfrågan har fått nytt bränsle i debatten.

ELON är en frivillig fackhandelskedja och har idag 190 butiker över hela Sverige.

– Arbetet med vår nya webbplats började för ett år sedan, säger Andreas J Vennerstrand, marknadschef. Nu när allt är på plats och sökordsoptimeringen börjar ge effekt, så ser vi en drastisk ökning av användare på ELON.se. Även om vårt huvudfokus ligger på det personliga mötet i butiken, så föregåsi stort sett alla vitvaruköp av ett besök på nätet, och nu kan vi erbjuda en riktigt bra upplevelse även där.

För fler frågor kontakta Andreas J Vennerstrand, ELON: 076-942 50 73

ARBETSGRUPP

ELON

Marknadschef: Andreas J Vennerstrand