Kaffekategorin tar plats hos ELON

Hos ELON Belab på Folkungagatan i Stockholm får kaffekategorin ta plats.

ELON-kedjan har jobbat hårt för att stärka produktkategorin kaffemaskiner. I ett flertal av butikerna har kaffehörnan en självklar plats och där finns ofta ett brett spektra av maskiner och tillbehör. På ELON Belab Folkungagatan i Stockholm invigs nu en helt ny ”coffe shop”-del där kaffemaskinerna verkligen får ta plats.

”Vi har sett till att planera kvadratmetrarna minutiöst för att få plats med en bredd av produkter i vår coffe shop-hörna”, säger Kalle Cers, en av ägarna till ELON Belab. ”Våra kunder kan alltmer om kaffe och det kräver mer av oss som säljare. En kaffemaskin kan idag vara allt från en enkel bryggare till helautomatisk espressomaskin och det gäller att vi kan möta alla behov.”