Martin Solin blir ny försäljningschef på ELON Elkedjan Logistic AB

För att ytterligare stärka upp organisationen inrättar EEL en försäljningsavdelning med Martin Solin som försäljningschef. Martin har arbetat inom koncernen i sju år och kommer närmast från rollen som chef för produkt- och kategoriavdelningen och dessförinnan inköpschef.

Det känns helt rätt att vi nu tar ett starkare grepp om försäljningen inom EEL”, säger Christer Larsson, VD och koncernchef. ”Vi har ett starkt 2014 bakom oss och ser med tillförsikt på utvecklingen inför 2015. Martin har ett starkt förtroende i organisationen och är en värdefull medarbetare för vår fortsatta utveckling.

Martin Solin tillträder som försäljningschef på EEL den 1 februari 2015.

• ny försäljningschef
  • elon elkedjan logistic
  • eel ab

• Örebro

ELON Elkedjan Logistic är ett inköps- och logistikcenter med sitt säte i Örebro. Vi samlar den gemensamma fackhandeln under ett tak, men med olika kedjenamn, så att varje kedjas unicitet frontas på den svenska marknaden. Det ger oss möjlighet att behålla olika varumärken ut mot konsument samtidigt som vi vinner stordriftsfördelar. ELON Elkedjan Logistic har över 400 butiker och 2000 elektriker i samverkan inom ELON Elkedjan Teknik.
Vid Törsjöterminalen i Örebro finns vårt centrallager för tunga vitvaror och småelsartiklar. Centrallagret har en lageryta på drygt 55 000 kvm där flertalet ledande vitvaru- och småelleverantörer finns representerade. I Örebro sitter även huvudkontoret för vårt affärsområde Butik.
I Anderstorp finns ledningen för ELON Elkedjan Teknik och vårt lager för teknikartiklar.