Melodifestivalsponsorn ELON har festivalyra

För fjärde året i rad är ELON en av huvudsponsorerna för Melodifestivalen. I år har satsningen ett gyllene tema och det kommer inte att undgå någon att ELON går på fest. Festivalyran gör sig påmind i varje butik.

Vi väljer att se melodifestivalveckorna som en möjlighet för oss att ge våra kunder en festupplevelse i butik”, säger ELONs Brand Manager Andreas J Vennerstrand. ”Butikernas kampanjtorg presenterar veckans artister - produkterna. Och självklart kommer ELONs handlare – säljarna i butik – att ikläda sig rollen som programledare, allt för att guida kunden fram till ett så bra val av produkt som möjligt.”

Det finns flera skäl till att ELONs sponsorskap fortsatt under en så lång period. Från att ha sett årets första kvartal som en period med relativt trög försäljning har nu årets första månader fått riktigt bra försäljningsutveckling.

Melodifestivalen är starkt i hela Sverige, något som jag vågar påstå att vi som kedja också är”, säger Andreas J Vennerstrand. ”Vi finns över hela landet med 200 butiker och det här är ett evenemang som på många sätt stärker oss som kedja, både internt och externt. Vår butikspersonal har ett väldigt engagemang kring den här satsningen.”

I höstas presenterade ELON ett nytt koncept på sina reklamfilmer och inför Melodifestivalen kommer en specialanpassad version att visas. Förutom TV-reklam, kampanjblad, webb och printannonser kommer ELON i år att ha en specialutsänd melodifestivaljournalist som bloggar för vitvarukedjan på sajten http://www.elonkampanj.se/festivalen2016/blogg.php.

Vi kommer att låta Johan Svensson skriva för oss under hela festivalperioden”, säger Andreas J Vennerstrand. ”Johan kommer att guida från start till mål, finnas på plats i varje finalstad och rapportera inifrån schlagerbubblan. Johan kan melodifestivalen, ELON kan vitvaror och vår tanke är att vi tillsammans kommer att bjuda på kunskap och nyheter.

Vid frågor, kontakta Camilla Waldmark, PR-ansvarig ELON, 070-570 11 94, camilla.waldmark@elon.se