”Gilla” ditt elbolag på elskling.se

Elskling.se lanserar en ny sida i tjänsten där användarna får möjlighet att ”gilla” sitt favoritelhandelsbolag. Syftet med sidan är att på ett överskådligt sätt visa det stora antalet elhandelsbolag som finns i Sverige.

Lanseringen ligger i linje med vår strategi att kontinuerligt förenkla för hushållen att bättre förstå den svenska elmarknaden. Genom denna sida kommer konsumenterna att på ett överskådligt sätt se alla elhandelsbolag i landet.

– Majoriteten av hushållen känner till att det finns en handfull elhandelsbolag på marknaden. Men det är knappt någon som kan räkna upp fler än 20 alternativ. Jag är därför övertygad om att denna samlingssida kommer att få många hushåll att inse vikten av att göra en jämförelse för sitt hushåll, säger Faraz Azima, vd för elbytesexperten elskling.se.

I tillägg kan konsumenter ”gilla” ett elhandelsbolag om de vill. Antalet ”Likes” kan tolkas olika och Elskling gör detta som ett test. En möjlig tolkning är att bolag som får många Likes via elskling.se på Facebook troligen är mer omtyckta och har fler Facebook-fans än elhandelsbolag utan några Likes.

– Facebook är en central del i vardagen och vi tycker att det ska bli intressant att se om konsumenterna vill gilla sitt elhandelsbolag. Om sidan blir populär och det tilldelas många likes till de olika elhandlarna kan det i framtiden bli en faktor som påverkar kundernas val av elhandelsbolag, säger Faraz Azima.

Samlingssidan för alla elhandelsbolag finns på följande adress: www.elskling.se/jamfor/elbolag. Det är tillåtet att gilla fler än ett elhandelsbolag.