Elvas nya konsultchef

Jennie Feuk arbetar som systemutvecklare på elva och har nyligen blivit utsedd till konsultchef. Hon har varit verksam inom IT-branschen sedan 1997 och har de senaste 14 åren arbetat med Java EE.

– Jennie är en mycket uppskattad och ambitiös medarbetare och vi är väldigt glada över att hon ville fortsätta att vidareutvecklas inom företaget och axla rollen som konsultchef parallellt med att hon fortsätter i rollen som systemutvecklare, säger Maria Högberg, marknadschef på elva.

– Vi arbetar proaktivt för att attrahera fler kvinnor till IT-konsultbranschen och driver sedan 2012 Elvas kvinnliga IT-nätverk. Nätverket vänder sig både till yrkesamma och studenter och vi vill visa vilka karriärsmöjligheter som finns samt framhäva att det är en oerhört utvecklande miljö att verka inom. Vår ambition är att attrahera personer med rätt erfarenhet och kompetens, att det sedan är kvinnor vi rekryterat till de högre befattningarna visar i vilken riktning IT-konsultbranschen är på väg, fortsätter Maria Högberg, drivkraften bakom elvas kvinnliga nätverk.

För mer information, kontakta:

Maria Högberg

Elvagruppen AB