Emballator Metal Group förvärvar tillgångarna i Skanem Moss A/S

Emballator har ingått ett avtal med Skanem Moss A/S att förvärva deras tillgångar och successivt fram till sommaren flytta verksamheten till Ulricehamn.
Genom förvärvet stärks Emballators produktsortiment ytterligare vilket skapar möjligheter att tillgodose marknadens önskemål inom metallemballage.
En ökad omsättning ger också möjlighet till nyanställning av medarbetare och därmed möjlighet att bygga upp kompetensen ytterligare inom företaget.
Skanem Moss A/S tillverkar i likhet med Emballator metallemballage till färg- och lackindustrin och de har en dominerade ställning på norska marknaden. Företaget omsatte 2013 ca 100 miljoner NOK