Emballator vinnare i Tokyo

Vid förpackningskonferensen SPG förra veckan i Tokyo korades "Can of the Year Award 2012". I kategorin General Line (industri emballage) tog Emballator Ulricehamns Bleck hem guld i tuff konkurrens med erkänt duktiga konkurrenter från hela världen. Segern erhölls med den nya produkten EasyOpen 285, vilken är specialutvecklad för industriella färger och består av ett patenterat lock där plast och plåt kombinerats för maximal prestanda och funktion.

"Segern är ytterligare ett bevis på att vår målmedvetna satsning på innovation och produktutveckling är en del av receptet för fortsatt framgång i Europa, säger marknadschef Henric Wiklund. "Med duktiga medarbetare vid vårt huvudkontor i Ulricehamn har vi stora möjligheter att även i framtiden skörda försäljningsframgångar och ytterligare utmärkelser".

• Emballage, förpackning

• emballage
  • förpackningar
  • plåt
  • plåtburk
  • sjuhärad
  • ulricehamn

Emballator Metal Group utvecklar och tillverkar förpackningslösningar i bleckplåt för främst färg- och kemiindustrin, men har genom Emballator GN Industri AB i Nybro även ett stort sortiment för bl.a livsmedel och konfektyr.

Koncernen har sitt huvudkontor i Ulricehamn och marknaden sträcker sig från Storbritannien i väst till Ryssland i öst och från Norden ner till stora delar av Europa.

Tillverkningen sker i moderna anläggningar i Ulricehamn och Nybro i Sverige samt i engelska Bradford. Utöver det finns Emballator Metal Group dessutom representerade med försäljningskontor i Köpenhamn och Helsingfors. Omsättningen är ca 800 miljoner kronor och antalet anställda ca 350.

Henric Wiklund

Presskontakt Group Commercial Director +46 321-68 30 00