Em home etablerar sig i Lidköping med kända möbelmärken

Kända varumärken återvänder till Lidköping när Em home öppnar möbelvaruhus i månadsskiftet september/oktober.

– Lidköping är ett expansivt handelscentrum och en intressant etablering för Em home, säger Michael Sturehed, VD för den handlarägda kedjan.

Em home-handlarna i Lidköping heter Henry Lahti och Sammy Kull. Henry har arbetat i möbelbranschens alla led under de senaste 15-20 åren, bland annat som möbelsäljare i Lidköping.
– Nästa steg i utvecklingen är att driva egen butik, förklarar han sitt beslut.
Duin satsar rejält med butik i Framnäs handelsområde, i en fastighet där det förr fanns en möbelaffär. Lokalen är på 2 200 kvadratmeter.

– Vi kommer att använda hela ytan till butik och lager, berättar Henry. Men det är något annat än butikens storlek och breda sortiment som kommer att skilja ut nytillskottet. Det är möjligheten att vara lyhörd för den lokala marknadens önskemål och att flera kända varumärken inom möbler, som inte varit representerade i Lidköping de senaste åren nu återvänder.

Enligt Henry fanns egentligen inte något alternativ till Em home. Dels är det en handlarägd kedja, dels har handlaren en stark kedja i ryggen med senaste teknik och e-handel.
– Kunderna förväntar sig att butiken även finns på nätet. Em home har en bra och modern webblösning som samverkar med butiken. På så sätt blir vi tillgängliga dygnet runt, med personlig service på nära håll, säger Henry.

Nya Em home Lidköping öppnar i månadsskiftet september/oktober. Butiken ligger på Framnäsvägen 1 i Framnäs handelsområde.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Michael Sturehed, vd EM home interior Sverige AB 010-499 25 00
michael.sturehed@em.com

Em home är en franchisekedja med närmare 40 butiker i hela Sverige samt på Åland. Vi är en av de ledande heminredningskedjorna där butikerna ägs och drivs av engagerade handlare.