EMP Storkök AB förvärvar TT Storkök AB

EMP Storkök AB, med huvudkontor i Ängelholm, har förvärvat samtliga aktier i TT Storkök AB, för att möta det växande behovet av kompletta energieffektiva helhetslösningar för storkök.

Förvärvet är en del av EMP Storköks tillväxtstrategi och stärker företagets marknadsposition där de redan är en av de ledande storköksleverantörerna i södra Sverige.

TT Storkök är baserat i Jönköping med kontor i Växjö och har tre anställda. TT Storkök är liksom EMP Storkök auktoriserad Excellence Partner till Electrolux Professional och erbjuder sina tjänster i huvudsak till kunder i Jönköpings, Kronobergs, Blekinge och Kalmar län samt Svenljunga, Tranemo och Ulricehamns kommuner.

Genom förvärvet expanderar EMP Storkök sitt erbjudande geografiskt med kontor i Jönköping och Växjö. EMP Storkök finns redan i Ängelholm, Helsingborg, Malmö och Kristianstad.

Mats Paulsson, ägare och VD, EMP Storkök kommenterar: ”Förvärvet innebär en förstärkning av vårt team och kommer att ge värdefulla synergi-effekter. Vi ser fram emot att utveckla organisationen och ytterligare stärka EMP Storköks helhetskoncept till kunderna”.

”EMP Storkök har ambitionerna och kompetenserna som behövs för att utveckla företaget och marknaden” säger Taylor Thorén. Taylor avgår som VD och kommer att ha en ny roll inom bolaget framöver.

Kristian Ekström, Sverigechef Electrolux Professional, kommenterar förvärvet: ”Jag ser enbart fördelar för både kunder och för Electrolux. Electrolux får en större och därmed starkare samarbetspartner och fler kunder får tillgång till EMP Storköks helhetserbjudande”.

• restaurang
  • storkök
  • emp storkök
  • electrolux
  • ängelholm

• Skåne

EMP Storkök erbjuder projektering, försäljning, service och underhåll samt utbildning till restauranger, hotell, sjukhus, skolor, förskolor, äldreboende, personalrestauranger, konferensanläggningar, fast-food restauranger, samt pubar och barer. Företaget grundades 2003 i Ängelholm och har ca 15 anställda. EMP Storkök AB är auktoriserad servicepartner och teknikerna utbildas och certifieras kontinuerligt.