Daniel Wladis, Försäljnings- och Marknadschef Enaco Sverige AB

Daniel Wladis ny Försäljnings- och marknadschef på ENACO Sverige

Daniel Wladis tillträder från och med 1 mars 2018 befattningen som Head of Sales and Marketing på ENACO och tar plats i ENACOS ledningsgrupp. Daniel Wladis kommer att ansvara för bolagets försäljning och marknadsföring som ett led i att utveckla affären på den svenska marknaden.

- Marknaden för datacenter och högteknologiska rum befinner sig i en snabb utvecklingsfas där svenska och internationella företag visar större intresse än någonsin tidigare. Med Daniels erfarenhet av affärsutveckling inom IT och Telekom tar vi ännu ett viktigt steg mot att förstärka vår organisation på denna dynamiska marknad, säger Thomas Lundin, VD.

Daniel Wladis har stor erfarenhet av att utveckla svensk och internationell försäljning och marknadsföring inom IT och Telekom från positioner som Global Account Director på Emerson Network Power och Försäljningschef på Schneider Electric. Han har varit verksam som Key Account Manager på ENACO sedan juni 2017.

- Det har aldrig funnits en mer spännande tid i vår bransch. ENACO är unikt positionerat på marknaden för datacenter och kritiska verksamheter. Det blir fantastiskt roligt och utmanande att vara med och leda företaget mot nya mål, säger Daniel Wladis.

ENACO ingår i Mind Industrial Group som är ett investmentbolag som fungerar som en långsiktig och engagerad ägare.

För mer information kontakta: Thomas Lundin, VD Telefon: 08-514 846 00

Kort om ENACO

ENACO designar, bygger och underhåller datacenter och teknikutrymmen. ENACO levererar lösningar inom verksamhetskritisk infrastruktur beträffande kraftförsörjning, klimat, säkerhet och kommunikation. Bolaget grundades 1977 och har kontor i Solna (huvudkontor), Malmö och Göteborg.

”ENACO – on the edge of datacenter evolution”.