Enecto tecknar avtal med UK baserade SEO företaget Momentum

31 mars 2010, Oxford, UK och Stockholm, Sverige - Enecto har ingått ett samarbete med det UK-baserade SEO-företaget, Momentum, som skall tillhandahålla integrerad SEO och webbanalys för företag.

Momentum erbjuder internetmarknadsföring för små och medelstora företag i Storbritannien. Momentums tjänster är utvecklade för företag som är i förändring, eller genomgår en snabb tillväxt, där kampanjer på nätet kan ge en stor påverkan på affärerna.

Enecto levererar skräddarsydda analyser och rapporter på företags webbtrafik. Till skillnad från t.ex. Google Analytics har man komplett affärsinformation på de besökande företagen samt verktyg som gör att en säljorganisation kan jobba systematiskt med informationen.

"Våra små och medelstora kunder ber oss ofta om hjälp med SEO, säger Nigel Lindsay-Smith, på Enecto. "De har varit mycket imponerade av kvaliteten på besöken som Momentum genererat. Ofta har dom inte haft så mycket besökare, och insett behovet av att bygga SEO/SEM kampanjer.

Jonathan Fink, vd och grundare av Momentum, om partnerskapet, "Att veta vem som är intresserad av ditt  erbjudande, vilken bransch de arbetar i, vilka produkter och tjänster de söker på - är kraftfull information. Kombinera det med riktade SEO texter och resultatet blir leads av hög kvalitet som levereras direkt till ditt säljteam. ".

För mer information kontakta:

Jonathan Fink, VD och grundare, Momentum Web Solutions
jfink@momentumws.co.uk

Nigel Lindsay-Smith, Senior Account Manager, Enecto Ltd
nili@enecto.com

Momentum erbjuder online marknadsföring och SEO för små och medelstora organisationer i Storbritannien www.momentumws.co.uk

• seo
  • momentum
  • b2b marknadsföring
  • leadsgenerering
  • aimbanners
  • internetmarknadsföring