Enefit inleder samarbete med Anna Sahlene

Estländska elhandelsföretaget Enefit lanserades på den svenska marknaden i april i år. Utöver el erbjuder Enefit olika mervärden särskilt riktade mot barnfamiljer. För att uppmärksamma sina erbjudanden har Enefit inlett samarbete med Anna Sahlene som varumärkets ambassadör på den svenska marknaden.

Enefit lanserades i april på den svenska marknaden. Det estländska elhandelsföretaget, som ägs av den estniska statens elbolag Eesti Energia, arbetar på konsumentsidan mot att erbjuda enkla, smarta och trygga elavtal samt anpassade mervärden för familjer.

Som ett första steg för att nå ut med sitt erbjudande har Enefit inlett ett samarbete med Anna Sahlene, som nu är varumärkets ambassadör på den svenska marknaden.

- Vi är väldigt glada över att få samarbeta med en av Sveriges mest kända artister. Enefits vision är att vara familjens bästa energivän och genom att samarbetet med Anna Sahlene vill vi ge energi till alla som kämpar för att förverkliga sina kreativa drömmar, säger Jonas Lindelöf, vd på Enefit i Sverige.

Eesti Energia är Estlands största företag och en del av elbörsen Nord Pool. Företaget hade under 2016 en årlig försäljning på 742 miljoner euro. Eesti Energias mål är att växa som elhandelsbolag och tjänsteföretag i Östersjöregionen. Förutom till Sverige och Finland, har Eesti Energia expanderat söderut till Lettland, Litauen och Polen, men vänder sig där endast till företagsmarknaden.

För mer information, kontakta:
Alexander Bernhard, Marknadschef Enefit
alexander.bernhard@enefit.se
Tel: +46 70 575 2965

Eesti Energia är den största energiproducenten och en av de största förnyelsebara elproducenterna i Baltikum. Gruppen genererar elektricitet från oljeskiffer, vind, vatten, biomassa och kommunalt avfall. Eesti Energia producerar också oljeskifferolja, erbjuder ett brett sortiment av toppmoderna tekniska lösningar inom energi och industri och är Estlands största distributör. Eesti Energia är en energigrupp som omfattar mer än 20 företag och 5 800 anställda. Förutom Estonia, finns företaget också i Lettland, Litauen, Polen, Tyskland, Jordanien, USA och nu också i Sverige och Finland.

Alexander Bernhard

Presskontakt Marketing Communications Manager 070-5752965