​Enerco etablerar sig i Karlstad

​Enerco etablerar sig i Karlstad

Enerco utökar sin industrirengöringsverksamhet och etablerar sig i Karlstad. Den nya enheten öppnar upp under maj. Satsningen ligger i linje med Enercos övergripande strategi om att alltid finnas nära kunderna.

Värmland är en industrität region och en plats som länge varit intressant för Enerco. Nu tar man steget och startar upp enheten ”Industrirengöring Karlstad” i en centralt belägen lokal i Karlstad, nära flera av bolagets befintliga kunder inom energi-, papper- och massaindustri.

Ett naturligt kliv
Niklas Pettersson, vd för Enerco Group, menar att satsningen är ett naturligt steg för koncernen.
- Vi har redan kunder i den här regionen och därför är det ett naturligt kliv för oss att etablera oss där. Vi har gjort en rad investeringar, både i kompetenta medarbetare, maskiner och annan utrustning, som passar våra kunders behov. I det rådande världsläget känns det extra bra att kunna genomföra den här typen av framåtriktade satsningar, säger Niklas Pettersson.

Ökad kompetens inom högtrycksteknik
Tobias Andersson, som idag bland annat är kundansvarig för Enercos saneringsverksamhet i Hofors och Gävle, kommer att ansvara för verksamheten i Karlstad.
- Det känns jättebra att vi tar det här klivet och vi är redan igång och servar kunder i området. Satsningen ökar vår samlade kompetens inom högtrycksteknik och gör oss till en ännu bredare partner inom saneringsområdet, säger Tobias Andersson.

På Enerco arbetar vi för att göra våra kunder starkare. Med gedigen erfarenhet och kompetens levererar vi teknik- och underhållstjänster av yppersta klass, alltid till konkurrenskraftiga villkor. I vårt arbetssätt förenar vi det bästa av två världar genom att kombinera struktur och processmognad med innovativt och snabbfotat entreprenörskap.

Enerco Group AB bildades i januari 2015 och har idag cirka 500 medarbetare. Våra verksamhetsområden är engineering/automation, mekaniskt underhåll, mekanisk tillverkning, industrirengöring, industriella projekt, VA-teknik och processvatten/värmeväxlarservice. Våra uppdrag utförs hos kunder runt om i Sverige och världen. Våra kontor och verksamheter finns i Hofors, Gävle, Sandviken, Avesta, Borlänge, Horndal, Karlstad och Södertälje. Bolagets huvudkontor finns i Hofors.