Nytt nummer av Energigas

Nya numret av Energigas är nu här! 36 sidor med aktuell klimatdebatt och allt som rör gasbranschen. Läs om Gekås i Ullared som öppnat gasmack och vill att kunderna ska tanka fordonsgas. Lär vad koldioxidlagring egentligen innebär, hur flytande naturgas nyttjas i Italien, samt hur alger i Östersjön kan rötas till biogas. Läs också en längre intervju med regeringens klimatrådgivare Lars-Erik Liljelund som svarar så här kring biogasens betydelse: "Biogasens potential måste vara mycket större än nyttjandet idag. Jag tror den kan bli betydande på fordonssidan."

En prenumeration av Energigas är avgiftsfri. Önskar du få en tidning, hör av dig till: maria.pohjonen@gasforeningen.se eller 08-692 18 55.
Frågor kring redaktionellt material eller debattsidan besvaras av redaktör Lotta Brandt: energigas@mediabaren.se eller 08-714 83 10.
För annonsering, hör av dig till:karin.granqvist@energigas.se eller 08-677 26 40.

Energigas har med sin form och sitt innehåll rönt stor uppskattning, både bland annonsörer och läsare. EnergiGgs har en upplaga på 6 000 exemplar och utkommer med 4 nummer per år. Tidningen skriver om allt som rör biogas, fordonsgas, gasol, naturgas och vätgas. I takt med att oljan fasas ut får gasen en allt viktigare roll som energikälla. EnergiGas har alltid intressanta intervjuer och bildreportage varvat med nyheter, forskning och samhällsdebatt.

• fordonsstatistik
  • naturgas