Så ersätter vi olja som energi i Värnamo

Så ersätter vi olja som energi till industrin i Värnamo!

Klimatfrågar är en av vår tids största utmaningar, men kan man kombinera det globala klimatarbetet med en bättre livsmiljö lokalt?

Genom att använda energigas i industrin i Värnamo kan vi spara upp mot 25% av klimatutsläpp. Den lokala arbetsmiljön, luftkvalitén i kombination med smarta energilösningar gör energigas till ett mycket intressant alternativt till oljeanvändning i industrin.

Tisdagen den 5 maj anordnar Gasföreningen och Värnamo Energi ett seminarium i Värnamo. Det blir ett ypperligt tillfälle för dig som företagare, tjänsteman eller politiker att lära dig mer om energigaser och vilka möjligheter som finns.

Plats: Värnamo Energi, Kapellgatan 4 i Värnamo
Tid: 9:30 - 15:30, därefter visning/studiebesök på förgasningsanläggningen i Värnamo.

Läs programmet i sin helhet i bifogat dokument.

Jonas Gustafsson

Presskontakt Press- och kommunikationsansvarig 0708-99 55 60