Invigning av energiutställning i Kalmar

22 september klockan 13.00 invigs energiutställningen ”DITT VAL – vår gemensamma framtid” på eXperimentLabbet i Kalmar. Utställningen ska engagera och inspirera besökare till att göra medvetna val som bidrar till en hållbar framtid. Invigningstalare kommer vara kommunalråd Jonas Löhnn (mp).

”Ditt val – vår gemensamma framtid!” är en interaktiv utställning i form av en lägenhet med två rum och kök, fylld av vardagens nytta och nöje, behov och förströelser. Syftet med utställningen är att inspirera besökaren att göra medvetna, aktiva val i sin egen vardag för att bidra till en hållbar värld och en bättre framtid.

Välkommen till eXperimentLabbet i Kalmar som inviger energiutställningen DITT VAL – vår gemensamma framtid!

Datum: Onsdag 22 september

Tid: Kl. 13.00

Plats: eXperimentLabbet, Esplanaden 20, Kalmar

Invigningstalare: Jonas Löhnn, kommunalråd (mp)

Utställningen delfinansieras av Energimyndigheten och Regionförbundet i Kalmar län samt lokala sponsorer.

För mer information, kontakta:

Bernth Norén, verksamhetschef

E-post: bernth.noren@experimentlabbet.se

• energiutställning hållbar framtid

• Kalmar

eXperimentLabbet är Kalmars Science center och har som uppdrag att stimulera och skapa ett högre intresse för Naturvetenskap och Teknik.

Energikontor Sydost AB är en regional kraft och vägvisare till ett hållbart energi- och transportsystem. Vårt mål är minskad klimatpåverkan och ökad regional utveckling genom satsningar på förnybar energi och energieffektivisering. Arbetet utförs i nära samarbete med både privata och offentliga aktörer i sydöstra Sverige, myndigheter och europeiska partners.