Bad & Värme lanserar ES luft/vatten värmepumpar till ett fast installerat-och-klart pris!

Ett tryggt och förnuftigt värmepumpsalternativ till ett fast pris.

Bad & Värme lanserar ES värmepumpar till ett installerat-och-klart-pris. Ett installerat-och-klart pris från Bad & Värme är precis som det låter, priset för en komplett standardinstallation inklusive produkt och installationsmaterial, till ett mycket förmånligt pris. Med ett installerat-och-klart-pris blir det enklare för kunden att jämföra produkter och priser.

Fredrik Sävenstrand, VD på Energy Save Nordic AB:

• ES värmepumpar riktar sig till kunder som baserat på sunda ekonomiska resonemang önskar investera i en modernisering av sitt värmesystem. Genom Bad & Värmes installerat-och-klart pris underlättar vi för kunden att få en realistisk överblick över värmepumpens totalpris och kunden kan därigenom själv beräkna återbetalningstid och förväntad totalekonomi.

Fredrik resonerar vidare:

• De väletablerade märkena på marknaden erbjuder i dag väldigt bra värmepumpar, många gånger. Problemet är bara att det höga priset inte står i proportion till den förväntade ytterligare besparingen man kan uppnå med dessa produkter. Återbetalningstiden blir på tok för lång och kunden kan i flera fall räkna med att nå en nettobesparing först efter 8-10 år. Vi riktar oss till kunder med sunt förnuft och vår enkla affärsidé är att generera mesta möjliga besparing per investerad krona.

En ES docknings luft/vatten värmepump på 9 kW, vilket oftast räcker bra för en normalvilla, kostar just nu 46 900 kr hos Bad & Värme, inklusive moms och till installerat-och-klart-pris efter ROT-avdrag. Med en årlig besparing beräknad av Energimyndigheten om ca 15000 kW/h/år, ger det en återbetalningstid i dagsläget på ca 3 år.