Förenklad tidrapportering i Maximo

Känner du igen upplevelsen att tidrapportering i Maximo är lite krångligt och komplicerat? Vår erfarenhet är att många Maximoanvändare upplever funktionaliteten i standardapplikationen svår att överblicka och använda. Det är många fält som ska fyllas i eller ”klickas förbi”.

Att användarna upplever tidrapporteringen krånglig och tidsödande gör det onödigt svårt att få samtliga att rapportera sin tid i systemet, vilket i sin tur leder till att företaget går miste om viktig data. I det fall företaget har beslutat sig för att tidrapportering är viktigt, att det ger värdefull information och ökande möjligheter till bättre analyser och beslut får inte en krånglig applikation sätta käppar i hjulet.

Vi har hjälp våra kunder att förenkla tidrapporteringsapplikationen i Maximo genom konfigurering av standardapplikationen. Där har vi tagit fram ett mer avskalat och lättanvänt gränssnitt. Applikationen ger bland annat möjlighet att ange filter för vad som ska visas och ger en summering av tid baserat på angivet filter.

Kanske ser även du behov av en förenklad tidrapportering inom din organisation?