Framsteg har stort förtroende!

Framsteg AB har levererat lösningar till 15000 användare inom Business Intelligence (QlikView) och Service/Underhåll (IBM Maximo).

Vi jobbar med medelstora och stora företag. Våra kunder är verksamma inom bank och finanssektorn, offentlig sektor, industrin och tjänstesektorn.

Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de ser IT som ett affärskritiskt verktyg i sitt beslutsfattande.

Våra kunder är lojala och har stort förtroende för oss. Det syns i våra kundundersökningar.

”När vi börjar samarbeta med en ny kund är startskottet nästan alltid en fråga. Hur ökar vi produktiviteten? Varför får vi inte ut full effekt av våra säljåtgärder? Hur kan vi skära i budgeten? Många konsultbolag besvarar kundens fråga med att implementera ett system. Inte Framsteg. Vi börjar med att sätta oss in i kundens affär. Vi tittar på hur organisationens strategi ser ut. Och vi är inte rädda för att ifrågasätta problemformuleringen. Vad ligger egentligen bakom situationen – om man gräver lite djupare? På Framsteg tar vi reda på vad det verkliga behovet är – innan vi föreslår en lösning.” Säger Mats Eliasson, VD på Framsteg AB.

90 procent skulle rekommendera Framsteg till andra organisationer som ska investera i beslutsstöd och verksamhetsutveckling enligt undersökningar som utförts av Svensk Företagsbesiktning. Exempel på referenskunder är Swedbank, Handelsbanken, VW Finans, Sveriges Kommuner & Landsting, Åklagarmyndigheten, Vattenfall och Coor Service Management.

Framsteg har blivit nominerade till Gasellföretag tre år i rad vilket är unikt.

• beslutsstöd
  • business discovery