Skapa en trygg, effektiv och driftsäker anläggning med Maximos HSE-modul

Flertalet av våra kunder möter ständigt ökande krav gällande rapportering och compliance inom områdena hälsa, säkerhet och miljö. De allra flesta reglerna är helt branschberoende.

För satsningar inom hälsa, säkerhet och miljö kan man generellt säga att den primära målsättningen är att reducera risker samt säkerställa hälso- och miljöfrågor. Detta innebär en anpassning efter rådande regelverk samtidigt som verksamheten organisatoriskt drivs operationellt och effektivt. För att möta interna och externa krav på rapportering och complianceuppfyllnad krävs ett enkelt och lättilllgängligt verktyg där alla medarbetare kan rapportera exempelvis incidenter på företaget.

IBM Maximos-HSE modul adderar helt enkelt funktionalitet för ovanstående och öppnar ett inmatningsgränssnitt för samtliga medarbetare. Detta innebär att var och en enkelt kan rapportera då den ej kräver specifik licens för inrapportering. Den stora fördelen blir då att man utnyttjar den redan etablerade anläggningsstrukturen som finns i Maximo och därför knyts alla former av incidenter mot rätt anläggningsdel.

Många företag sitter idag på egenutvecklade lösningar, inte sällan vanliga Excelark, för dessa områden vilket medför att det ofta saknas förvaltning på dem som i sin tur medför brister i kvaliteten på data och över tiden en hög TCO.

• hse-modul
  • processtyrning