Anaplan Hub World Tour

Den 23 september arrangerade Anaplan ett event för sina kunder och partners på Fotografiska museet i Stockholm. Närmare tvåhundra deltagare medverkade och Anaplans ledning i form av såväl CEO och CMO som företagets grundare och CTO var på plats. Enfo Pointer var självfallet där med representanter från både utveckling och försäljning.

Agendan för dagen innefattade intressanta föreläsningar och kundcase och det blev ett antal demonstrationer av verkliga lösningar i plenum. Fokus för dessa var på tydliga användningsområden och exempel på implementationer. För ytterligare lösningsexempel fanns ett arrangerat partnertorg där ett antal partners ställde ut. Enfo Pointer demonstrerade sin Anaplan-kund Opus Bilprovnings lösning och fann ett stort intresse från nyfikna deltagare. Opus Bilprovning var även med under dagen och deltog i en paneldiskussion där de lyfte fram Enfo Pointer som en utmärkt leverantör och partner.

Ett av huvudsyftena från Anaplans sida var att lansera en hub, en slags Appstore, där man kan ladda ner och nyttja eller se på befintliga lösningar. Huben blir således ett slags bibliotek med blueprints som är fria att använda för inspiration och för att se prov på exempelvis moduler för budgetering av resekostnader eller enklare finansiell konsolidering.

Fakta

Anaplan är ett budgeterings- och prognostiseringsverktyg som även kan användas för enklare rapportering. Enfo Pointer är partner till Anaplan sedan januari 2014.

Läs mer om Opus bilprovnings lösning för Anaplan