Stig Engström nominerad till Årets Innovatör

Stig Engström nominerad till Årets Innovatör

engcons grundare och ägare Stig Engström är nominerad till Årets Innovatör i årets upplaga av Guldgalan, en gala med syfte att hylla handlingskraften och företagsamheten i Jämtland. Priset går till den innovatör som lyckosamt introducerat sin vara eller tjänst på marknaden.

Guldgalans nominering lyder: ”Stig Engström är nominerad till årets innovatör för sina innovativa idéer som genererat i ett flertal patent och för den produktutveckling som gett engcon det försprång på marknaden som genererat åratal av goda vinster, vilket är årets tema på Guldgalans 2013.”

– Jag är både glad och hedrad, säger Stig Engström efter att ha mottagit beskedet om nomineringen.

– Att först nomineras är ett bevis på att det man gör uppskattas och kommer man så långt att man vinner, ja då har man dessutom fått ett fint kvitto på detta, fortsätter Stig Engström.

Det har genom åren utdelats många fina priser till Stig Engström som grundade engcon 1990. Bland några är Årets Entreprenör, först i Jämtland och sedan i Sverige. Med detta nominerades han till Entrepreneur Of The Year och tävlade då i Monaco mot ett antal framgångsrika företagare från hela världen. En hedrande andraplats blev det den gången. Årets Gnosjöare, Årets Gasell, Maratongasell (Årets Gasell 10 år i rad) och Superentreprenör är några ytterligare priser som står i prisskåpet.