Ny utställning och vernissage på Galleri Moment

Ny utställning och vernissage på Galleri Moment

Kolorist och 50-talist som hyllar färgen före formen precis som anammades av Göteborgskoloristerna som fått ge namn åt detta måleri. Hennes hundar är bedjande, sorgsna, glada, tiggande … allt det som är hunden. Allt flödande i färg där akvarellteknikens möjligheter skickligt tas tillvara.”

(Citat ur en recension av Maria Campbell i Jönköpingsposten 2007)

Magdalena målar främst akvarell och har deltagit i många jurybedömda utställningar. Bokprojektet “HUNDGODIS – en lättuggad bok för alla som gillar hundar” blev inkörsporten till att måla hundar.

UTBILDNING:

• Grafiska Institutet
  • RMI Berghs
  • Konstlinjen KV, Lunds universitet
  • Har i hög grad inspirerats, utbildats och fått stöd av Göteborgskonstnären Lars Eje Larsson genom flertal längre kurser i akvarell på Nösund och Skabesjö slott.
  • SEPARATUTSTÄLLNINGAR:

Magdalena har medverkat i ett flertal separatutställningar bland annat:

• Galleri Abante, Stockholm
    • Galleri Rita, Göteborg
    • Tetra Pak Konstförening, Lund
    •  Art Axis Konstförening, Lund
    • Sense Konstförening, Helsingborg
    • Galleri Purpur, Helsingborg
    • Galleri Dymlingen, Jönköping
    • Galleri Rosenberg, Höganäs
    • Tranåsbyggdens Konstförening

Magdalena deltar i nordvästra Skånes konstrunda, NVSK.

Vernissage lördag 14 november kl. 11.00

Utställningen pågår 14 november - 5 december 2015

Galleriets öppettider:
    Tisdag-fredag 12-17
    Lördag 10-14

Varmt välkommen!

Ängelholms kommun är belägen i Skånes vackraste del kring Skälderviken. Kommunen har 40 000 invånare och människor lockas hit av natur, kultur, god service, trygghet och en stor framtidsoptimism. Ängelholm har ett brett näringsliv och ett mycket gott företagsklimat. Såväl den kommersiella som offentliga servicenivån är hög och kommunen ingår i en synnerligen dynamisk region i nordvästra Skåne. Ängelholm är platsen för dig! www.engelholm.se