Kundens behov styr utvecklingen.

Karlshamnsbaserade K-vagnen erbjuder vagnar, gravlådor, lövsugar, frontlastarcontainers, lastväxlare med mera till kunder som arbetar med gröna ytor. På kundlistan finns många kommuner, kyrkogårdsförvaltare, bostadsbolag och golfbanor men också en hel del entreprenörer och storbolag som IKEA.

K-vagnen har kunder i hela Norden men alla delar av tillverkningen - svetsning, bockning av plåt, svarvning, fräsning, lackering och montaget - sker i verkstaden strax utanför Karlshamn.

Företaget drivs sedan 2004 av Jörgen Olsson och Fredrik Due som började jobba i bolaget redan 1986. Såhär säger Jörgen om företagets filosofi och om att vara kund hos Enkla Elbolaget:

- K-vagnen är ett innovativt företag och det är kundens verklighet som styr utvecklingen av nya produkter - behov skapar lösningar. Kunderna uppskattar vårt lösningsfokus och servicetänk så pass att vi lyckats dubbla omsättningen de senaste tre åren. Det beror till stor del på våra tio duktiga medarbetare. Vi uppskattar själva god service och är mycket nöjda med den vi får som kund hos Enkla Elbolaget. Vi har nyligen bytt till avtalet Enkla Portföljen. Det känns bra att handla lokalt och det blir allt viktigare för oss att våra leverantörer har klimatkloka produkter. Inte minst eftersom vår senaste storsäljare K-heat är en supermiljövänlig maskin som tar bort ogräs med hetvatten.

Läs mer om företaget på k-vagnen.com