Energiboost väntas när Enkla Elbolaget och Mustasch samarbetar.

Enkla Elbolagets nya reklambyrå heter Mustasch. De båda företagen har mer gemensamt än att huvudkontoren finns i Blekinge. Innovationslust, fokus på kundnytta och en vilja att ständigt bli bättre är några exempel.

Cecilia Håkansson är marknadschef på Enkla Elbolaget. Så här säger hon om det nya samarbetet som inleddes i slutet av augusti:
- Vi kände att det behövdes ny energi och kreativitet för att lyfta Enkla Elbolaget, både strategiskt och operativt. Redan det första mötet med Mustasch gav oss en bra känsla i magen och vi märkte att kunskapen, kreativiteten och drivet fanns där. Tillsammans kommer vi att ta Enkla Elbolaget ett steg längre. Vi kommer att arbeta för att utmana och sticka ut i en bransch som annars är väldigt traditionell. Det kommer bli än tydligare att vi är det enkla och energigivande valet!

Sofia Persson, marknadsstrateg på Mustasch och kundansvarig, ser också fram emot samarbetet:
- Enkla Elbolaget är för oss en drömkund! De har ett fantastiskt bra erbjudande, är professionella rakt igenom och siktar högt. Det går vi igång på! Vi har haft ögonen på bolaget ända sedan starten och gillat de annorlunda saker de gjort för att marknadsföra sig. Det är ett modigt varumärke med samma inställning som vi har; varje gång du har möjlighet att välja - gå på det som sticker ut! En modigt kreativ kund och en modigt kreativ byrå som båda vågar ta en annan väg än den vältrampade är en magisk kombination. Vi ser fram emot att spänna bågen tillsammans med Enkla Elbolaget och se hur högt vi kan nå!

Vill du veta mer? Kontakta:
Cecilia Håkansson, marknadschef på Enkla Elbolaget: 0454 - 200 275, cecilia.hakansson@enklaelbolaget.se eller Sofia Persson, kundansvarig på Mustasch Reklambyrå: 0708 - 85 85 01, sofia@mustasch.se

• Livsstil, mode, fritid

Enkla Elbolaget är en del av Dalakraft. Tillsammans med Scandem ingår bolaget i Jämtkraft. Affärsidén är att erbjuda el som är enkel, prisvärd och klimatklok. Sedan 2008 har Enkla Elbolaget konkurrerat med kundanpassade elavtal byggda på kundskap, nytänkande och personlig service. Läs mer på enklaelbolaget.se

Mustasch Reklambyrå AB grundades 2004 med missionen att skapa, bygga och våra starka varumärken. I dag finns 12 medarbetare på kontoren i Karlskrona, Stockholm och Malmö.
Mustasch är medlem i Sveriges Kommunikationsbyråer (Komm) och har en auktoriserad reklamutgivare (ARU). Byrån har uppdragsgivare inom såväl B2B och B2C som offentlig verksamhet.
För mer information, besök mustasch.se

enklaelbolaget.se