Enkla Elbolaget söker testkunder till pilotprojekt för klokare el

Enkla Elbolaget fortsätter sin kamp för enklare el och drar nu igång ett pilotprojekt på tre månader som handlar om att bättre kunna mäta och styra sin el i hemmet eller på arbetsplatsen. Därför söker man testkunder, både privatpersoner och företag.

- Den tekniska utvecklingen går rasande fort nu, inte minst i mobilen. Vi ska såklart vara med där och utnyttja tekniken för att göra det ännu enklare att vara elkund. Vi är små, men vi vill driva på utvecklingen att förenkla, menar Thomas Anderson, chef digital affärsutveckling på Enkla Elbolaget.

Enkla Elbolaget samarbetar med företaget Maingate, har utvecklat en produkt som av Enkla Elbolaget fått namnet Kollpanelen. Med den kan man mäta hur mycket el prylarna i hemmet drar. Inom kort är det också möjligt att stänga av och på hemmets eller arbetsplatsens eldrivna apparater.

- Vi söker nu testpersoner och testföretag för att få reda på framförallt hur mycket el man kan spara om man blir medveten om exakt förbrukning. På sikt vill vi också veta hur värdefullt man tycker det skulle vara att kunna styra sin el från mobilen, säger Thomas Anderson.

Enkla Elbolaget har ända sedan starten 2009 haft som vision att göra livet enklare för elkunder. Man var det första elbolaget som fanns i mobilen, man har marknadens enklaste elräkning och nu gör man det alltså enklare att spara och på sikt styra elen i hemmet och på arbetsplatsen.

För mer information kontakta:

Thomas Anderson, chef digital affärsutveckling
Direkt: 0454 - 200 275