Enkla Elbolagets kunder får koll på sin el via Facebook.

Nu kan Enkla Elbolagets kunder logga in på kundportalen ”Min El” via Facebook. Idag lanseras tjänsten, som blir ytterligare ett steg i Enkla Elbolagets satsning på att förenkla elmarknaden.

- För oss går enkelhet och tillgänglighet hand i hand. Förutom att kunderna nu kan hålla koll på sitt elavtal direkt via Facebook får de tillgång till den kostnadsfria tjänsten Priskoll, tävlingar, tips, vår webbshop och mycket mer, säger Carina Appelqvist, ansvarig för kundkontakter på Enkla Elbolaget.

”Min El” finns sedan tidigare på enklaelbolaget.se och som app för både iPhone och Android. Något de var först ut med av alla Sveriges elbolag.

- Vi vill förenkla för våra kunder genom att finnas där de finns. Vi får redan nu många frågor och kommentarer på vår Facebooksida, så det kändes naturligt att bygga ut vår närvaro där. Tanken är att vi framöver ska föra ännu mer av vår kunddialog i sociala medier, säger Thomas Andersson, IT-chef och ansvarig för digital strategi på Enkla Elbolaget.

För mer information kontakta:

Thomas Anderson, IT-chef och ansvarig för digital strategi
Direkt: 0454 - 200 275