Pressinbjudan "Barnsligt Enkelt"

DATUM: Torsdagen den 17 mars
TID: Klockan 12:10

Enkla Elbolaget får hjälp av kreativa Kyrkhultselever

Hur gör man el barnsligt enkelt? Det är en av de frågor som klass 3A på Kyrkhults skola har fått i uppgift att lösa. Uppdraget har de fått av Enkla Elbolaget som hoppas att eleverna ska hjälpa dem att göra el mindre krångligt. Petra och Linda på Enkla Elbolaget besökte eleverna för ett par veckor sedan och arbetet med att lösa elbolagets problem är nu i full gång. Den 17 mars bjuder 3A på Kyrkhults skola in till konsultträff och kommer att presentera lösningar på problemen de fått. Lösningar som förhoppningsvis kommer att göra el barnsligt enkelt.

Frågorna eleverna har fått av Enkla Elbolaget är:

Vad är det som är så krångligt med el?

Hur kan vi göra el roligt för våra kunder?

Hur gör vi el barnsligt enkelt?

Hur kan vi göra för att ha kvar våra kunder?

Om konceptet Minikonsulterna:

Minikonsulter går ut på att låta elever i årskurs 5 möta riktiga företag och deras problem. Tanken är att eleverna ska en få inblick i företaget och dessutom få ett eller flera problem att lösa. Därefter görs förslag på lösningar som sedan presenteras för de inbjudna företagen. Detta koncept är mycket uppskattat av både elever och lärare då det är på ”riktigt”, man löser ett riktigt problem och träffar riktiga företagare.

Vid frågor kontakta oss enligt nedan:

Petra Isacson, Enkla Elbolaget
0722 307 792
petra.isacson@enklaelbolaget.se

Jennifer Stenfelt, Ung Företagsamhet
0708 83 62 32 eller 0454 3026 76
Jennifer.stenfelt@ungforetagsamhet.se

• Miljö, energi

Enkla Elbolaget (fd. Hydro Energi) har sitt huvudkontor i Karlshamn. Enkla Elbolaget är tillsammans med ägaren Dala Kraft Sveriges sjunde största elhandelsföretag. Enkla Elbolaget omsätter cirka 665 miljoner kronor och levererar 1,2Twh per år till cirka 65 000 kunder. Enkla Elbolaget står för enkelhet och krångelfri el. Läs mer på www.enklaelbolaget.se