Epicenter rekryterar Lotta Carlson som ny Sverigechef

Lotta Carlson blir ny Sverigechef för Epicenter Sverige. Hon kommer senast från ICA som Head of ICA Media och har lång erfarenhet av ledande strategiska roller. Hennes expertis ligger främst inom media och sälj med fokus på affärsutveckling och digital transformation. Nu kommer Lotta Carlson att leda Epicenters fortsatta utveckling som hubb för innovativa, snabbväxande bolag och storföretag på den svenska marknaden.

Lotta Carlson rekryteras som ny Sverigechef för Epicenter Sverige. Med lång erfarenhet från försäljning och media har Lotta Carlson arbetat i kommersiella och strategiska roller med fokus på digital transformation och affärsutveckling. Senast kommer hon från ICA som Head of ICA Media och hon har tidigare även arbetet för Bauer Media, Röda Korset och MTG.

Som Stockholms första digitala innovationshus erbjuder Epicenter en möjlighet för företag att mötas för att utveckla och växla upp sin digitala verksamhet. Medlemmarna erbjuds allt från innovationslabb, smarta kontor och utvecklingsprogram och medlemsantalet fortsätter att växa.

-Det känns jättespännande och kul att få leda det fantastiska teamet i Stockholm och fortsätta arbetet att hjälpa innovationsdrivna företag att växa. Epicenter är ett imponerade eko-system som samlar över 300 bolag och 4 000 medlemmar. Att vara en del av en plats där man varje dag samarbetar, delar kunskap, utvecklar affärer och diskuterar nästa generations teknik och tillväxtfrågor ser jag väldigt mycket fram emot, säger Lotta Carlson.

- Vi är väldigt glada och stolta över att Lotta nu blir en del av oss på Epicenter! Hennes tidigare roller från bolag som MTG, Bonnier, Bauer Media, Röda Korset och ICA gör henne till rätt person att leda utvecklingen i Sverige. Hon har en stark kommersiell bakgrund och kommer verkligen bidra till vårt fokus på kund, produkt och erbjudande. Dessutom har Lotta lång erfarenhet av att jobba proaktivt och framgångsrikt med digital omställning, säger Patrick Mesterton, koncernchef och co-founder av Epicenter.

Under 2018 expanderade Epicenter med tre nya marknader och finns nu i Oslo, Helsingfors och Amsterdam. Framgången syns även i det växande medlemsantalet, som nu överstiger 4 000 medlemmar. Epicenter Living, ett samarbete med Trede Properties och SEB:s Greenhouse samt Epicenter Campus i samarbete med </salt> är båda exempel på nya erbjudanden för medlemmarna som lanserades under förra året.

• lotta carlson
  • patrick mesterton
  • sthlm tech
  • innovationshus

Om Epicenter

Epicenter är Stockholms första digitala innovationshus. En kreativ mötesarena för snabbväxande digitala företag och storföretag som vill samarbeta utveckla och växla upp sin digitala affär. Medlemmar i Epicenter erbjuds allt från smarta arbetsplatser till innovationslabb, event och utbildningsprogram. Epicenter har mer än 4000 medlemmar och finns i Stockholm, Amsterdam, Oslo, Helsingfors och med en digital plattform i New York (i samarbete med SACCNY).