Epicenter uppmärksammade i Google for Entrepreneurs 2016 Global Impact Report

Med reflektion på kraften och genomslaget av lokala och globala initiativ som stöttar upp entreprenörskap och startup-communities, släpper idag Epicenter Stockholm och Google for Entrepreneurs sin årliga Global Impact Report för 2016.

2016 var en milstolpe för Google for Entrepreneurs Partner Network, som består av 50 startup communities över hela världen, och där Epicenter Stockholm är en stolt partner. Under 2016 har detta Partner Network tillsammans hjälpt mer än 135 000 entreprenörer som tillsammans skapat mer än 7 600 nya jobb. Därtill har dessa bolag tillsammans rest mer än 1,4 miljarder USD i riskkapital.

2016 års Impact Report riktar även strålkastarljus på statistik och framgångssagor från Epicenter Stockholm. Några höjdpunkter är att vi nått ut till fler än 1 000 entreprenörer i vår community, stöttat upp och på olika sätt utbildat ca 200 av dem. Via mentorskap, service och funktion har vi givit direkt hjälp till 30+ unga bolag i tidiga skeden. Vi är väldigt stolta över att 12 av dessa bolag har rest närmare 70 MSEK i riskkapital under 2016.

Därtill har ett av bolagen som varit en del av Epicenters program för startups blivit uppmärksammat i Google for Entrepreneurs globala Impact Report för 2016, F L Y T E - Set the light bulb free! Epicenter Stockholm är mycket stolta över att ha varit en del av deras framgångssaga, läs mer om dem här: https://flyte.se/

Den delen av rapporten som fokuserar på Epicenter Stockholms genomslag i vår lokala community finns nu tillgänglig online här: https://impact.googleforentrepreneurs.com/epicenter-sthlm

För mer information om Epicenter i allmänhet, vänligen kontakta:

Patrick Mesterton, CEO at Epicenter

Email: patrick@epicenterstockholm.com

Web: http://epicenterstockholm.com

För mer information om Epicenters aktiviteter för unga bolag, vänligen kontakta:

Jack Melcher-Claësson, Startup & Community Manager at Epicenter

Email: jack@epicenterstockholm.com

Web: http://epicenterstockholm.com/startups

_____________________________________________________________________________

About Google for Entrepreneurs