Mattias Hansson ny COO när Epicenter Stockholm satsar framåt

Mindre än ett år efter Epicenter slog upp portarna på Mäster Samuelsgatan 36 görs nu en rejäl satsning på att utveckla konceptet ytterligare, för både befintliga och framtida medlemmar.

Arbetet med att bygga ett världsledande innovationshus i Stockholm har slagit alla förväntningar och intresset för medlemskap till huset stort. Bland de över 300 medlemsföretagen återfinns bolag som Fishbrain, Star Stable, Resolution Games, SEB och Samsung.

”Känns fantastiskt att välkomna Mattias Hansson till teamet, som har så gedigen erfarenhet inom allt från innehåll, digital utveckling till marknadsföring och service, säger VD Patrick Mesterton” som nu kommer fokusera på att leda utvecklingen av konceptet på andra platser i världen där Epicenter Stockholm fortsatt kommer vara förebild för de nya etableringarna.

”Jag är mycket glad för att börja jobba tillsammans med teamet på Epicenter. Service och marknadsföring var mitt huvudsakliga uppdrag för ABBA The Museum - den kunskapen kommer nu till användning på Epicenter. Och på Hyper Island jobbade jag nära de absoluta topparna inom digital utveckling och jag ser nu fram emot att få vara mitt i den digitala innovations-revolutionen igen. En miljö jag kan, saknat och älskar”, säger Mattias Hansson, ny COO för Epicenter i Stockholm.

Epicenter är en unik plats där snabbväxande digitala bolag och storföretag samlas för att samarbeta, dela kunskap och utveckla nya affärer. En plats, där alla medlemmar i Epicenter förväntas bidra till den gemensamma utvecklingen i nätverket. Dagligen utforskas nya arbetssätt, nästa generations teknik, ledarskap, idéutveckling och affärsmodeller. Mattias Hansson och ett team av erfarna medarbetare kommer att leda den fortsatta utvecklingen av Epicenter i Stockholm.

Epicenter är Stockholms första digitala innovationshus. En kreativ mötesarena för snabbväxande digitala företag och storföretag som vill samarbeta utveckla och växla upp sin digitala affär. Medlemmar i Epicenter erbjuds allt från smarta kontor till innovationslabb och utbildningsprogram. Epicenter finns i hjärtat av Stockholm city vilka är en del av kvarteren Urban Escape Stockholm och Mood Stockholm. Epicenter har utvecklats i samarbete mellan AMF Fastigheter, SIME och Result AB.

För mer information:

Mattias Hansson, COO, Epicenter