4 av 5 av Sveriges bästa webbplatser använder Episerver

I veckan korades Sveriges bästa webbplatser vid Web Service Awards på Nalen i Stockholm. Det blev stor framgång för Episerver. Så många som fyra av fem vinnande webbplatser baseras på Episervers plattform – Arla, Arbetsmiljöverket, Hööks Hästsport och Martin & Servera. Dessutom tilldelades Systembolaget och Stockholm Stad pris för ”bästa förbättrare” i respektive kategori, vilka båda bygger på Episervers plattform.

Web Service Award har sedan år 2000 premierat de sajter som har den högsta andelen nöjda besökare. Vinnarna för år 2016 tog emot priset på Nalen onsdagen den 25 januari 2017.

- Siffrorna talar sitt tydliga språk och det är mycket glädjande att få ett kvitto på att vi har användarvänliga lösningar där våra kunder kan skapa engagerande webbplatser som tillgodoser besökarens behov, säger Jenny Westerberg, nordisk marknadschef på Episerver.

Tävlingen baserar sig på Sveriges största webbplatsundersökning med svar från 160 252 besökare där man har undersökt vilka sajter svenskarna är allra nöjdast med. I år tävlade webbplatserna i fem kategorier. Därefter har en expertjury analyserat resultatet och utsett Sveriges bästa webbplats och intranät.

- Svenska webbplatser håller generellt sett hög kvalité, men vinnarna av Web Service Award står för det allra senaste i användarvänlighet, funktionalitet och design. Vill man veta hur en webbplats ska se ut när det är världsklass är det bara att besöka dessa vinnare, säger Pierre Du Rietz, VD för Web Service Award.

Här kan du se samtliga vinnare

• bästa webbplats 2017
  • bästa webbplats
  • stockholm stad
  • hööks hästsport
  • arbetsmiljöverket
  • martin & servera
  • systembolaget
  • arla
  • web service award

Episerver kopplar samman e-handel och digital marknadsföring för att hjälpa företag skapa unika kundupplevelser med tydligt affärsvärde. Episervers Digital Experience Cloud omfattar innehållshantering, e-handel, marknadsföring i flera kanaler och analys, allt i en plattform som ger ett heltäckande stöd för digitala affärsprocesser – från intelligent personalisering och hantering av leads till konvertering och kundlojalitet – med oöverträffad enkelhet för användaren.

Episerver grundades 1994 och har kontor i USA, Sverige, Danmark, Norge, Finland, Nederländerna, Sydafrika, Australien, Singapore, Spanien, Förenade Arabemiraten och Storbritannien.