​Episerver förstärker försäljningsorganisationen ytterligare - har anställt Kim Laroussi som ny Key Account Manager

Kim Laroussi (49 år) är utbildad civilekonom vid Stockholms Universitet och har över 20- års erfarenhet av försäljning inom IT- branschen. Kim kommer närmast från Oracle där han arbetade som Senior Sales Executive . Innan dess har han arbetat som Key Account Manager på Bull, Senior Sales Executive på Gartner, som ansvarig för systemintegratörer och som Sales Executive för Ericsson på Sun Microsystems samt som partneransvarig för Norden på Avaya.

- Vi har utvecklats starkt det senaste året och har en bra tillväxt. I takt med det fortsätter vi att förstärka vår försäljningsorganisation. Kims uppgift blir att fortsätta utveckla och förvalta våra största befintliga och potentiella kunder inom både offentlig sektor och privat näringsliv. Hans långa erfarenhet av större kunder med komplexa behov och beslutsprocesser blir viktig för Episerver när vi nu ska fortsätta vår expansion på marknaden inom CMS- system, e-handelslösningar, drift och molntjänster, säger Nils Qvarfordt, försäljningschef Sverige på Episerver.

- Episerver är ett välskött bolag med marknadsledande position i Sverige och aggressiva tillväxtplaner- både här och internationellt. Jag gillar också Episervers affärsmodell som tillåter kunderna valfrihet och flexibilitet, tillgång till ett komplett tjänsteutbud i absolut framkant av utvecklingen, en massiv satsning på molntjänster och ett fantastiskt partnernätverk. Det ska bli spännande att komma närmare kunderna och deras digitaliseringsarbete, säger Kim Laroussi.

• kim laroussi

Episerver kopplar samman e-handel och digital marknadsföring för att hjälpa företag skapa unika kundupplevelser som genererar affärsresultat. Episervers Digital Experience Cloud kombinerar innehåll, e-handel och marknadsföring i flera kanaler för att stödja strategisk kommunikation på nätet, från avancerad optimering, skapande och hantering av leads, till konvertering och försäljning. Med ett etablerat partnernätverk och ekosystem för digitala upplevelser, gör Episerver det möjligt för digitala ledare att anamma digitalt transformerande strategier för att leverera enastående upplevelser för sina kunder. Episerver grundades 1994 och har kontor i USA, Sverige, Danmark, Norge, Finland, Nederländerna, Sydafrika, Australien, Singapore, Spanien, Förenade Arabemiraten och Storbritannien.