Episerver utser årets partners i Europa

Vinnarna av EMEA Partner of the Year presenterades vid den årliga partnerträffen Epi Partner Close-Up i Stockholm. Detta är första gången som Episerver uppmärksammar sina partners med priser på europanivå. Pristagarna ut av en jury från Episerver efter en noggrann bedömning av tunga nyckeltal för försäljning, projekt, vunna affärer tillsammans med andra parametrar.

– Episervers partners är avgörande för våra framgångar, liksom för våra kunders. Vare sig det handlar om försäljningsrekord eller nyskapande digitala upplevelser så är vi angelägna om att uppmärksamma deras bästa insatser. Ett möte som Epi Partner Close-Up bjuder på ett perfekt tillfälle att belöna och berätta om deras prestationer från föregående år. Stort grattis till alla vinare och jag tvivlar inte på att 2019 kommer att ge oss ännu fler anledningar att fira, säger Lisette Lillo Fagerstedt, Partner Marketing Manager.

De tre första vinnarna av EMEA-partnerpriserna är:

• Svenska Avensia vann EMEA Partner of the Year tack vare sina stora framgångar i hela EMEA-området. Avensia är Episervers snabbast växande partner inom regionen och har nyligen tagit hem stora affärer i Norden och Storbritannien och är engagerade i e-handelsprojekt över hela Europa.
  • Den brittiska digitalbyrån Made to Engage vann EMEA Partner of the Year i kategorin Digital Experience för sin lösning för att skapa fantastiska kundupplevelser. Made to Engage, som tidigare utsetts till Partner of the Year för Storbritannien/Irland har under 2018 fortsatt rada upp framgångar för sitt engagemang för Episerver, bland annat genom Eason & Son som använder hela Episervers produktsvit och stora affärer med kunder som Hornby.
  • Prodware i Spanien vann EMEA Partner of the Year i kategorin Ascender tack vare stark affärstillväxt och sina investeringar i Episerver-kompetens. Redan inom ett år efter att byrån började arbeta med Episerver har Prodware sålt in ett flertal stora e-handelsprojekt och har lyft fram Episervers strategiska samarbete med Microsoft för att vinna nya affärer.

Parallellt med EMEA Partner of the Year Awards belönades även Episervers lokala partners på sex olika marknader med priser i de två kategorierna Local Partner of the Year och Local Innovator of the Year.

Knowit utsågs till Local Partner of the Year för den svenska marknaden, i kraft av att ha genererat störst försäljning samt för sina investeringar i Episerver-certifieringar. Övriga vinnare var Tieto i Finland, Immeo i Danmark, Epinova i Norge, CDS i Storbritannien/Irland samt Delaware för övriga Europa.

Priset för innovativa Episerver-projekt, Local Innovator of the Year, gick till i Sverige till Star Republic, för att ha levererat unika kundprojekt. Övriga vinnare var Digia i Finland, Kraftvaerk i Denmark, Inmeta i Norge, Maginus i Storbritannien/Irland samt Bright IT för övriga Europa.

– Årets vinnare av Episerver Partner of the Year för EMEA och lokalt visar på den stora bredden sett till både erfarenheten och den kreativitet som Episervers partnernätverk tillför våra kunder över hela världen. Såväl pristagarna som hela Episervers partnernätverk gör det möjligt att utnyttja Episerver Digital Experience Cloud fullt ut genom att skapa innovativa upplevelser som både skapar verkligt mervärde för våra gemensamma kunder och stärker deras konkurrenskraft, säger Dominic Citino, Vice President, Partnerships på Episerver.

Alla de 15 vinnarna presenterades på Epi Partner Close-Up i Stockholm, ett årligt event för partners som hjälper dem att få ut mer av Episervers lösningar och möjligheter att del av de senaste produktnyheterna och aktuella kundcase.

Hela listan med de nominerade till Episervers partnerpriser för EMEA och lokalt finns här.

Motsvarande priser till Episervers partners på den nordamerikanska marknaden kommer att delas ut i samband med Ascend USA, som genomförs 27-29 oktober i Miami.

Episerver kopplar samman e-handel och digital marknadsföring för att hjälpa företag skapa unika kundupplevelser med tydligt affärsvärde. Episervers Digital Experience Cloud omfattar innehållshantering, e-handel, marknadsföring i flera kanaler och analys, allt i en plattform som ger ett heltäckande stöd för digitala affärsprocesser – från intelligent personalisering och hantering av leads till konvertering och kundlojalitet – med oöverträffad enkelhet för användaren.

Episerver grundades 1994 och har kontor i USA, Sverige, Danmark, Norge, Finland, Nederländerna, Sydafrika, Australien, Singapore, Spanien, Förenade Arabemiraten och Storbritannien.