Jessica Fardin ny marknadschef på Episerver

Programvaruföretaget Episerver har gjort en strategiskt viktig rekrytering av Jessica Fardin till tjänsten som Senior Director Marketing and Worldwide Partner Programs. Hon ska leda marknadsavdelningens arbete i Europa och andra regioner utanför Nordamerika och blir även en viktig kugge i Episervers partnerverksamhet.

Jessica Fardin ansvarar för att stödja Episervers försäljning i Europa, Mellanöstern, Afrika och Asien, i linje med företagets planer för en fortsatt stark tillväxt. Förutom att skapa ökad efterfrågan i regionerna kommer hon och hennes team också att arbeta med utvecklingen av Episervers globala partnerprogram.

– Efter att ha jobbat utomlands i många år så ser jag att svenska företag ofta har ett för­språng på IT-området. När det kommer till digital marknadsföring och e-handel ligger vi dock lite efter länder som Storbritannien och USA. Jag är övertygad om att Episerver kan göra en stor skillnad här. Det ska bli väldigt spännande att vara med och driva den omställ­ningen, säger Jessica Fardin.

Jessica Fardin kommer närmast från Epicor Software, där hon under åtta år haft ledande positioner inom marknadsföring både i Norden och i Asien, senast i rollen som Senior Director Marketing, Asia Pacific.

Stockholmsbaserade Episerver gick nyligen samman med amerikanska Ektron och är nu ett verkligt globalt företag med lösningar för att skapa digitala upplevelser. Episervers plattform kombinerar innehållshantering, e-handel och marknadsföring i flera kanaler för att stödja strategisk kommunikation och försäljning på nätet.

• jessica fardin

Om Episerver

Episerver kopplar samman e-handel och digital marknadsföring för att hjälpa företag skapa unika kund­upp­levelser som genererar affärsresultat. Episervers plattform kombinerar innehåll, e-handel och marknadsföring i flera kanaler för att stödja strategisk kommunikation på nätet, från avancerad optimering, skapande och hantering av leads, till konvertering och försäljning. Med ett etablerat partnernätverk i fler än 30 länder, hjälper Episerver sina kunder att maximera resultatet och avkastningen på sina investeringar i digital marknadsföring. www.episerver.se