Lyko har Nordens bästa webbplats

Episerver Nordic Awards 2016 har delats ut. Årets stora vinnare är Lyko från Vansbro, som säljer hårvårds- och skönhetsprodukter både på nätet och i över 30 egna butiker i Sverige. Lyko.se röstades fram som Bästa nordiska webbplats och tog även hem priskategorin för handel. Prisjuryn påpekar bland annat att ”Lyko har lyckats skapa en supersnabb och engagerande shoppingupplevelse som fungerar perfekt på alla enheter” och berömmer även Lyko för hur de utnyttjar content marketing på ett smart sätt för att bjuda på inspiration och driva merförsäljning.

– Bidragen till Episerver Nordic Awards håller genomgående en fantastiskt hög nivå. Inte minst bland e-handelsföretagen där det är tydligt hur den hårda konkurrensen driver utvecklingen snabbt framåt, eftersom sajtens egenskaper och prestanda har en direkt koppling till försäljningen. I alla priskategorier ser vi också goda exempel på smarta sökfunktioner och kopplingar till sociala plattformar, säger Jessica Fardin, Senior Director Marketing på Episerver och jurymedlem för Episerver Nordic Web Awards 2016.

Episerver Nordic Awards 2016 belönar webbplatser som byggts på Episervers plattform. Till årets tävling var 86 bidrag nominerade i fem kategorier, där vinnarna utsågs av en professionell jury. Priset för Bästa nordiska webbplats avgjordes genom en öppen omröstning online. Pristagarna presenterades i anslutning till användarkonferensen Episerver Ascend Nordic i Globen i Stockholm.

Alla vinnare i Episerver Nordic Awards 2016

• Bästa nordiska webbplats, samt Kategori e-handel:

Lyko med partner Avensia

• Kategori Varumärke och information

Wilhelmsen med partner Making Waves

“Perfekt balans mellan information, kunskap och inspiration”

• Kategori Intranät

Riksdagen med partner Creuna

“Ett personaliserat intranät som gör det enkelt för användarna att hitta rätt information, samverka med kollegor och gör det möjligt att arbeta effektivt oavsett var de befinner sig”

• Kategori Leads-genererande sajter

Moderna Försäkringar med partner Esatto

“Det är omöjligt att besöka den här sajten utan att lämna dina kontaktuppgifter!”

• Kategori Serviceinriktade sajter

Nacka kommun med partner NetRelations

“En sajt som demonstrerar öppenhet och äkta medborgarservice”

För mer information kontakta Episerver:Jenny Westerberg, marknadschef Norden jenny.westerberg@episerver.com, +46 701 407 140.

• lyko
  • wilhelmsen
  • moderna försäkringar
  • nacka kommun
  • episerver awards
  • riksdagen

Episerver kopplar samman e-handel och digital marknadsföring för att hjälpa företag skapa unika kundupplevelser som genererar affärsresultat. Episervers Digital Experience Cloud kombinerar innehåll, e-handel och marknadsföring i flera kanaler för att stödja strategisk kommunikation på nätet, från avancerad optimering, skapande och hantering av leads, till konvertering och försäljning. Med ett etablerat partnernätverk och ekosystem för digitala upplevelser, gör Episerver det möjligt för digitala ledare att anamma digitalt transformerande strategier för att leverera enastående upplevelser för sina kunder. Episerver grundades 1994 och har kontor i USA, Sverige, Danmark, Norge, Finland, Nederländerna, Sydafrika, Australien, Singapore, Spanien, Förenade Arabemiraten och Storbritannien.