Mårten Bokedal tar över som nordisk marknadschef på Episerver

Episerver har rekryterat Mårten Bokedal som nordisk marknadschef. Mårten kommer närmast från en motsvarande tjänst på Sitecore. Han har tidigare erfarenhet som marknadsförare bland annat från LanguageWire.

Mårten får ansvar för Episervers marknadsaktiviteter i regionen och en viktig del i hans uppdrag är att utveckla kommunikationen med Episervers omfattande partnernätverk.

– Mårten har inte bara rätt erfarenhet och precis de meriter vi sökte. Vi gillar också att han är kreativ och tänker framåt, samtidigt som han löser uppgiften för dagen, säger Jessica Fardin, global marknadschef på Episerver.

– Det är riktigt stimulerande att komma till Episerver, som växer och verkar på en marknad i ständig förändring. Vårt mål är att fortsätta växa, Episerver Jag ser det som en tacksam uppgift eftersom det händer så mycket kring Episervers plattform och vårt starka ekosystem, säger Mårten Bokedel.

Episerver kopplar samman e-handel och digital marknadsföring för att hjälpa företag skapa unika kundupplevelser med tydligt affärsvärde. Episervers Digital Experience Cloud omfattar innehållshantering, e-handel, marknadsföring i flera kanaler och analys, allt i en plattform som ger ett heltäckande stöd för digitala affärsprocesser – från intelligent personalisering och hantering av leads till konvertering och kundlojalitet – med oöverträffad enkelhet för användaren.

Episerver grundades 1994 och har kontor i USA, Sverige, Danmark, Norge, Finland, Nederländerna, Sydafrika, Australien, Singapore, Spanien, Förenade Arabemiraten och Storbritannien.