Area Sales Manager till EPLAN

EPLAN är ett företag som utvecklar innovativa lösningar för konstruktion och industriell produktion samt tillhandahåller kvalificerade tjänster för anpassning och integration av företagssystem. Vårt motto är ”EPLAN Efficient Engineering” och vi har i dagsläget fler än 25 000 kunder som dagligen
använder våra lösningar. Vi är en del av företagsgruppen Friedhelm Loh Group som står för ständig utveckling, innovationskraft och investeringssäkerhet. Vi finns representerade i mer än 50 länder världen över och fortsätter att expandera och vill därför stärka upp vårt team.

Vi söker nu en Area Sales Manager.

Arbetsbeskrivning

Som Area Sales Manager hos oss kommer du att arbeta med hela säljprocessen och bearbeta både befintliga och nya kunder. Du kommer att bli ansvarig för norra Sverige som sträcker sig från Linköping och norrut. Din huvuduppgift blir att skapa synlighet kring EPLANs målgrupp och det
gör du genom att delta i mässor och konferenser samt genom att använda synergier från de övriga nordiska marknaderna. Du kommer att rapportera direkt till VD.

Kvalifikationer

Vi tror att du har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, relevant utbildning samt
erfarenhet av värdebaserad teknisk lösningsförsäljning. Vidare ser vi gärna att du har kunskap inom ERP-system, PLM/PDM eller annan CAD-mjukvara. Det är viktigt att du förstår industrins processer och att du är van vid att kommunicera med beslutsfattare på olika nivåer samt att du har kännedom om utvecklingsmetodik. Har du tidigare arbetat med elkonstruktion och har erfarenhet av försäljning av PLC-system är det meriterande.

För att lyckas i rollen är du driven och resultatinriktad. Du är ambitiös och tycker om att arbeta strukturerat mot uppsatta mål. Vidare uppskattar du en miljö som präglas av entreprenörsanda, utmaningar och eget ansvarstagande. Då tjänsten kommer att innebära en del resor förutsätter vi att du tycker om att resa. Körkort B är ett krav.

Vi erbjuder dig en självständig roll inom ett växande företag med visionen att ständigt förbättra kvalitén och leverera innovativa lösningar för industrin. Medarbetarna är vår största tillgång och vi kan med säkerhet påstå att du kommer att bli en viktig del av ett team som expanderar kraftigt i Norden. Vi erbjuder goda lönevillkor och för rätt person finns goda möjligheter till utveckling internt.

Är du intresserad och vill veta mer? Vänligen kontakta:
VD på EPLAN Software & Service AB
Tfn: +46 (0) 723-03 01 01