EPLANs Data Portal expanderar

EPLAN är helt unika med sin internetbaserade tjänst Data Portal. Användare från hela världen har tillgång till komponentdata från fler än 35 välkända tillverkare samlat på ett och samma ställe. Data Portalen är direkt integrerad i EPLANs plattform och uppdateras samt kompletteras kontinuerligt. Därmed slipper användarna den tidsödande uppgiften att skapa symboler eller söka datablad och kan använda sin tid till produktivt konstruktionsarbete.

Nyligen anslöt sig automationsföretaget Bosch Rexroth till EPLANs Data Portal med över 18 000 pneumatiska produkter. Dessa produkter blir därmed tillgängliga för kunden att direkt ladda ner via Data Portalen.
Bosch Rexroth tillverkar och säljer komponenter och system i mer än 80 länder inom olika teknikområden. De levererar skräddarsydda lösningar för drivning och styrning till mer än 500 000 kunder.

- Data Portalen kommer att fortsätta att expandera och vi är väldigt glada för att Bosch Rexroth har valt att samarbeta med EPLAN, betonar Stefan Bengtsson.

vd Stefan Bengtsson
EPLAN Software & Service AB
Telefon 08- 680 74 17 eller 0706 – 33 36 33
stefan.bengtsson@eplan.se

• Motor

Fler företag än någonsin tidigare har valt att förändra sina arbetsmetoder och tagit ett viktigt steg i en värld som rör sig allt snabbare. På EPLAN Software & Service AB har vi utvecklat innovativa konstruktionslösningar med marknadsledande produkter och tjänster för industrin i 25 år. Vill du veta hur? Läs mer på www.eplan.se. EPLAN Software & Service AB är ett dotterbolag till tyska EPLAN som i sin tur ingår i Friedhelm L O H Group.

Fredrik Wåhlstrand

Presskontakt VD 031-7101500